شماره ی واتساپ سافت موبایل
شماره تماس سافت موبایل
تگرام پشتیبانی سافت موبایل

تمامی سرویس های موجود در سایت،فقط جهت فروش به تعمیرکاران متخصص می باشد.سافت موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آموزش شما جهت کار با سرویس خریداری شده نخواهد داشت.

کدام باکس یا دانگل و چرا؟؟؟

باکس ها و دانگل های تعمیرات موبایل


به نام خدا

کدام باکس یا دانگل واقعا به دردم می خوره و می تونم از اون پول دربیارم؟

یکی از سوالاتی که بسیار در حوزه ی تعمیرات نرم افزاری موبایل،افرادی که مشغول به کار هستند به خصوص کاربرانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند از بنده پرسیده می شود، این است که کدام باکس یا دانگل واقعا به دردم می خوره و می تونم از اون پول دربیارم؟

این در حالی هست که بسیاری از تعمیرکارانی که در حال حاضر با سابقه حساب می شوند،زمانیکه به تازگی شروع به کار کرده بودند باکس یا دانگل های فراوانی را خریداری کردند که به جرات می توان گفت بعد از 10 سال فعالیت هنوز مبلغی که برای باکس هزینه کرده اند توسط خود باکس جبران نشده است (منظور اینکه هیچ استفاده ای از آن نکرده اند).خرید باکس یا دانگل موبایل

نکته ای که در حال حاضر اهمیت داره اینه که یادم می یاد زمانی که بنده وارد این شغل شدم (اوایل سال 90) قیمت این باکس ها به اندازه ی الان برای خرید به مشتری فشار نمی آورد ولی متاسفانه هم اکنون با توجه به قیمت فضایی دلار و همچنین بی انصافی برخی از واردکننده ها ،یک تعمیرکار نرم افزاری  مبتدی واقعا برای خرید یک دانگل کم ارزش( مثلاbest  ) دچار مشکل خواهد شد.

بنابراین با توجه به این مسائل بنده تصمیم گرفتم مقاله ای تحت عنوان "کدام باکس یا دانگل را انتخاب کنم؟" برای افراد تازه کار منتشر کنم تا در این آشفته بازار دچار سردرگمی و پرداخت هزینه های بی جا نشوند.(البته امیدوارم بتونم کمکی هر چند کوچک کرده باشم)

 اولین سوال:باکس در شروع بخرم یا نه؟

پاسخ:اگر توانایی مالی دارید بله.اگر ندارید در برخی موارد ممکن است مشتری دست خالی از مغازه ی شما بیرون برود.

دوستان عزیز،در حال حاضر نسبت به حتی دو یا سه سال قبل می تونم بگم تعداد باکس های تعمیراتی از لحاظ تنوع چند برابر شده.بنابراین واقعا سخته که شما بین حدود 10 باکس یا دانگلی که مثلا عملیات نرم افزاری روی گوشی های سامسونگ انجام می دهند بهترین را انتخاب کنید.5 سال پیش به طور کلی فکر می کنم دو تا باکس عملیات روی گوشی های سامسونگ انجام می داد که با پرسش از خوده فروشنده هم می تونستید متوجه بشید کدام یکی بیشتر به کارتون می یاد،ولی الان نه.

پس اجازه بدید چندتا فاکتور مهم هنگام خرید باکس یا دانگل را خدمتتون عرض کنم و بعد هم یک نتیجه گیری کلی:

نکته اول دقت کنید در منطقه ای که زندگی می کنید چه برند گوشی هایی بیشتر مورد استفاده مردم اونجا قرار می گیره.فرض کنید شما قصد راه اندازی یک تعمیرگاه در شهرستانی کوچک از توابع استان اصفهان را دارید.قطعا در اون مکان گوشی های قدیمی نوکیا(البته این نکات را بر اساس تجربه ی شخصی می گم ،شاید هم اینجوری نباشه)نسبت به گوشی های شیائومی محبوبیت بیشتری داره که خب این نکته خودش دلایل مختلفی می تونه داشته باشه.

یا فرض کنید قصد راه اندازی تعمیرگاهی در خیابان ولیعصر تهران را دارید که خب قطعا از شیر مرغ تا جون آدمیزاد مدل گوشی ممکنه براتون بیارند.در عین حال اگر فردی تصمیم به راه اندازی همین تعمیرگاه در محله ی زعفرانیه ی تهران را داشته باشد خب قطعا شرایط متفاوت خواهد بود.

ولی در کل برای شروع بعضی برندها هستند که خب واقعا نیازه.مثلا گوشیهای سامسونگ،هوآوی و اپل گوشی هایی هستند که در حال حاضر بیش از 70 درصد بازار ایران را تشکیل می دهند.ولی به عنوان مثال شاید در چند سال قبل نیاز به هزینه کردن برای خرید باکس اختاپوس برای برند ال جی دیده می شد ،ولی در حال حاضر فکر می کنم در ماه تعداد گوشی هایی تعمیری این برند بیش از 2 یا 3 نشود که خب بیشتر عملیات روی آن را بدون باکس هم می توان انجام داد.

نکته دوم بعد از تصمیم گیری روی برندهایی که بیشتر برای شما سودآوری به همراه دارد باید بین باکس ها انتخاب کنید که به عنوان مثال بین 10 باکس ارائه دهنده ی خدمات برای گوشی های سامسونگ کدام یک بهتر هستند،که این بهتر بودن به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که برخی از آنها را برای شما عرض می کنم:

  1. باکس مورد نظر مولتی برند است یا فقط روی مثلا یک برند خاص از جمله سامسونگ کار می کند. قطعا باکس ها یا دانگل هایی که روی یک برند خاص تمرکز دارند توانایی انجام عملیات بیشتر و با کیفیت تری را نسبت به مولتی برندها دارند. پس پیشنهاد می شود به جای خرید یک باکس برای انجام عملیات روی 4 برند موبایل (به خصوص برندهای پرطرفدار که در بالا ذکر شد)باکس هایی تهیه کنید که فقط روی یک برند تمرکز دارند.
  2. مدت زمان لایسنس یا همان اعتبار باکس چقدر است؟اکتیو کردن اکس های موبایل

فرض کنید شما 3 میلیون تومان برای خرید یک باکس که دارای اکتیو 20 ساله است می پردازید.در عوض باکسی دیگر پیدا خواهید کرد که روی همان برند کار کرده ولی یک میلیون تومان قیمت دارد و اکتیو 1 ساله است.خب حساب کنید شما سال به سال باید 1 میلیون تومان برای آن پرداخت کنید ولی باکس اولی را یکبار هزینه می کنید برای همیشه.

البته فراموش نکنید در صورتی که در این شغل متخصص شوید در آمدتان به جایی خواهد رسید که زیاد این مسائل مالی بریتان مهم نباشد.این نکات برای افرادی که در معذوریت مالی و در شروع کار هستند مفید است.

  1. پشتیبانی باکس موردنظر به چه صورت است؟

معمولا باکس هایی که دارای پشتیبانی قدرتمندی هستند پس از تولید یک گوشی جدید توسط شرکت سازنده ی گوشی حداکثر نهایتا تا 5 روز بعد آن مدل را برای انجام عملیات به باکس خود اضافه می کنند.همچنین برخی عملیات مثلا حذف قفل گوگل اکانت را برای بیش از 80 درصد مدل ها پشتیبانی می کنند و به طور کلی مدام در حال آپدیت و تغییر در نسخه ی نرم افزاری خود هستند.

اما در این میان باکس هایی نیز وجود دارند که نه تنها پشتیبانی ضعیفی دارند بلکه دیگر آپدیت نیز نمی شوند (همانند ufs micro)

  1. قبل از خرید وارد سایت محصول موردنظر شوید و در قسمت توضیحات مربوط به باکس ببینید قابلیت انجام چه عملیاتی روی برند مورد نظر را دارد.این نکته بسیار بسیار مهم است که توجه کنید باکس مورد نظر علاوه بر انجام عملیات مهم و معروف آیا قابلیت انجام بعضی از عملیات خاص که برای تعمیرکار بسیار مفید می باشد را دارد یا نه؟مثلا قابلیت حذف قفل بدون پاک شدن اطلاعات
  2. و نکته ی بعدی و بسیار مهم،به جای مشورت گرفتن از فروشنده ی باکس،از یک تعمیرکار با تجربه مشورت بگیرید.
  3. یکی از نکات مهم دیگر کاربر پسند بودن محیط نرم افزاری باکس است که در ابتدا و برای کاربران مبتدی بسیار مهم است.چرا که اگر محیط نرم افزاری یک باکس بد طراحی شده باشد،شاید کاربر اصلا قید استفاده از اون را بزنه.

این از این نکات.ولی به طور کلی قصد دارم نام چند باکس و دانگل بسیار ضروری و پرکاربرد را برای دوستانی که قصد هزینه کردن در این راه را دارند نام برده شاید بتوانم کمکی کرده باشم.

  1. باکس z3x و یا لایسنس چیمرا سامسونگ برای گوشی های سامسونگ
  2. لایسنس Hcu و یا HDE  برای گوشی های هوآوی
  3. دانگل Best برای نوکیا
  4. باکس easy jtag plus برای ترمیم بوت و پروگرام هارد (البته برای دوستانی که وارد این حوزه شده اند)
  5. لایسنس chimera فول پرو، یک نرم افزار مولتی برند همه کاره که قطعا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

دوستان باکس یا دانگل هایی که در بالا نام بردم به شدت در حین کار به دردتون می خوره.ولی باکس های بسیار زیادی در بازار هست که هر کدوم کار خاصی را انجام می دهند و به درد بعضی از تعمیرکاران می خوره و به درد برخی دیگر خیر.

در جمع بندی این مقاله به نظر من در صورت توانایی مالی با باکس و دانگل های بالا شروع کنید و برحسب تجربه و گذشت زمان در منطقه ای که هستید ببینید واقعا جه برندهایی برای شما بیشتر از بقیه درآمد داره و روی همان برندها سرمایه گذاری کنید.

اگر سوال، نظر یا انتقادی نسبت به این مقاله دارید در قسمت نظر دهی برای ما ارسال کنید.

۵
از ۵
۵۰ مشارکت کننده
محسن سلیمانفر گفت:
درود و خداقوت
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش