شماره ی واتساپ سافت موبایل
شماره تماس سافت موبایل
تگرام پشتیبانی سافت موبایل

تمامی سرویس های موجود در سایت،فقط جهت فروش به تعمیرکاران متخصص می باشد.سافت موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آموزش شما جهت کار با سرویس خریداری شده نخواهد داشت.

سخت افزار یا نرم افزار کدام یک؟؟؟


سخت افزار یا نرم افزار کدام را به عنوان حرفه ی تعمیرات موبایل انتخاب کنیم؟

دوستان علاقه مند به یادگیری تعمیرات موبایل سلام.

بدون شک امروزه رشد بی نظیر و بی وفقه گوشی های هوشمند در دنیا بر کسی پوشیده نیست.به طوری که می توان گفت در حال حاضر کنتر کسی را در جامعه پیدا می کنید که حداقل یک گوشی هوشمند در دست نداشته باشد.

علاوه بر این تمامی این گوشی ها (چه هوشمند و چه مدل های قدیمی)بلاخره در مدت زمانیکه در اختیار کاربر قرار دارد به هر دلیل دچار مشکلاتی می شود که نیاز به افرادی متخصص جهت تعمیرآن به شدت احساس می شود.

بنابراین با توجه به گستردگی روز افزون گوشی ها و تبلت (از نظر کمی)اگر همین امروز تصمیم به وارد شدن به این شغل را داشته باشید دیر نیست.اصلا دیر نیست.البته تفاوت های شایانی از نظر سبک و طریقه تعمیرات در ایران و خارج از کشور وجود دارد که پیشنهاد می کنم حتما به مقاله ای با این عنوان از اینجا سری بزنید تا متوجه سبک های متفاوت و روش های مختلفی که در ایران برای انجام تعمیرات نرم افزاری در مقایسه با خارج از کشور وجود دارد به صورت کامل مطلع شوید.

خب.شما امروز تصمیم به انتخاب این حرفه ی جذاب برای شغل اینده ودر عین حال امرار معاش توسط تعمیرات موبایل را گرفته اید.بنابراین می توان گفت اولین قدم را (یعنی تعیین هدف شغلی برای کسب درآمد)تا این لحظه انجام داده اید.ولی بعد از این مرحله شما نیاز به تصمیم گیری در مورد انتخاب شاخه ی اصلی تعمیرات موبایل را مانند اکثر مشاغل دیگر دارید که از این بین باید بین تعمیرات سخت افزار و نرم افزار یکی را انتخاب کنید.

هرچند شاید به مراکز تعمیراتی در شهر خود برخورده باشید که یک متخصص به صورت همزمان هر دو کار را با هم آموزش دیده و انجام می دهد و در آن نیز موفق است.ولی در همین ابتدای مسیر پیشنهاد بسیار مهم بنده به شما انتخاب یک شاخه به عنوان حرفه ی اصلی و در صورت علاقه یا تمایل ،یادگیری شاخه ی دیگر به مرور زمان برای بالا رفتن اطلاعات و کمک به شاخه ی اصلی که توسط آن کسب درآمد می کنید است.چرا که قطعا پس از ورود و شروع یادگیری مثلا در زمینه ی تعمیرات نرم افزاری موبایل خواهید دید هرچه پیش تر می روید احساس می کنید وارد یک اقیانوسی از منابع م اطلاعات خواهید شد که قطعا برای تسلط به این منابع زمان زیادی لازم است و حال تصور کنید قصد فراگیری هم سخت افزار و هم نرم افزار را داشته باشید.

اتفاقی که خواهد افتاد این است:"همه کاره و هیچ کاره"

خب بعد از این همه توضیحات بریم سراغ اصل مطلب:سخت افزار یا نرم افزار،کدام بهتر است،کدام را سریعتر یاد می گیرم،بازار کار کدام یک بیشتر است،کدام یک درآمد بیشتری دارد؟،ریسک کدام یک کمتر است؟ و...

ببینید دوستان قطعا مانند انتخاب رشته ی یک دانش آموز برای ورود به دانشگاه،در این مورد نیز علاقه،علاقه و علاقه حرف اول و آخر را میزند.شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بر حسب اتفاق در یک کار حرفه ای شده باشید و بتوانید به راحتی در آن کار برای خود حرفی برای گفتن داشته و کسب درآمد کنید،ولی نکته ی مهم این است که هیچ علاقه ای به آن کار یا حرفه ندارید.بنابراین شاید به دلیل اینکه درآمد خوبی آن حرفه برای شما داشته باشد مدتی در آن دوام بیاورید ولی مطمئن باشید در مدتی نه چندان دور کلافه خواهید شد و آن کار را رها خواهید کرد(تجربه ی شخصی).

پس جدا از مباحث درآمد و بازار کار و میزان سرمایه برای شروع و ... ببینید به کدام یک واقعا علاقه دارید.

اگر به مباحث برق و الکترونیک علاقه مندید خب قطعا تعمیرات سخت افزار پاسخگوی شما خواهد بود،چرا که اصلا پیش نیاز ورود به این حرفه همین اطلاعات برق و الکترونیک می باشد.اگر هم به کامپیوتر و نرم افزار و اینگونه مباحث جذاب علاقه مندید(قبول کنید که حرفه ی تعمیرات نرم افزاری موبایل در مقایسه با سخت افزار به شدت جذاب تر است،حداقل برای بنده)شک نکنید که تعمیرات نرم افزار برای شما می تواند مفید باشد.

بنابراین اولین قدم را درست برداشته و برحسب علاقه یک شاخه را برای خود به عنوان حرفه ی اصلی انتخاب کنید.

اما جدا از بحث علاقه، قصد دارم به صورت کلی مزایا و معایب این دو حرفه را برای شما عزیزان به صورت جداگانه تفکیک کرده و به برخی از آنها اشاره کنم.

تعمیرات نرم افزاری موبایل

مزایا:

  1. عدم نیازی به سرمایه آنچنانی و تجهیزات گران قیمت برای شروع
  2. پس از یادگیری با یک لپ تاپ می توانید شروع به کار و کسب درآمد کنید.
  3. جذاب تر بودن این حرفه در مقایسه با تعمیرات سخت افزاری
  4. امکان راه اندازی مراکز خدماتی از راه دور مانند سایت خدمات نرم افزاری
  5. امکان فراگیری تمامی مباحث به صورت مجازی و عدم نیاز به شرکت در کلاس های حضوری و پرداخت هزینه های سنگین
  6. در آمد کاملا خالص از انجام هر عملیات بر روی گوشی(میزان مبلغی که از تعمیرات سخت افزار به دست می یاورید بخشی از آن مربوط به قطعه ای می باشد که خریداری کرده اید.
  7. بازار کار نسبتا بیشتر در مقایسه با سخت افزار(البته این نکته به شدت تحت تاثیر منطقه و استان یا شهری است که در آن مشغول به فعالیت هستید.)

معایب:

  1. ریسک بیشتر نسبت به تعمیرات سخت افزاری(در بعضی از موارد کوچکترین اشتباه منجر به بزرگترین اشتباه خواهد شد)
  2. مباحث به شدت در حال آپدیت شدن و تغییر(نیاز به گذاشتن مدت زمان بیشتری برای به روز نگه داشتن اطلاعات در مقایسه با تعمیرات سخت افزاری)
  3. عدم باور پذیری مشتری برای پداخت برخی مبالغ(در تعمیرات سخت افزار به دلیل استفاده از قطعات و داشتن نرخ مشخص برای آن قطعه برای مشتری پرداخت هزینه راحتتر است تا نرم افزار که شما حدود 10 دقیقه روی گوشی مشتری بدون هیچ گونه قطعه یا سخت افزاری کا می کنید و هنگام تحویل 100 هزار تومان اعلام هزینه می کنید.
  4. نیاز به تمرین و تکرار بسیار بیشتر برخی عملیات ،برای تحویل فوری و سریع گوشی به مشتری و به اصطلاح راضی نگه داشتن ارباب رجوع
  5. نیاز به اینترنت پر سرعت برای راحتی کار(که متاسفانه در برخی مناطق امکان پذیر نمی باشد)

اما بریم سراغ مزایا و معایب شغل تعمیرات سخت افزاری موبایل،که دقیقا تمامی مطالب بالا که مرتبط به تعمیرات نرم افزاری بود را برعکس کنید می شود معایب و مزایای تعمیرات سخت افزاری مثل:

نیاز به هزینه ی بسیار زیاد برای شروع راه اندازی،خشک بودن و کسل کننده بودن این حرفه ،عدم امکان یادگیری این شغل به صورت مجازی و....

 

به هر حال در حال حاضر شما از یک کودک 4 ساله تا یک پیرمرد 70 ساله را در نظر بگیرید حداقل یک گوشی در دستشان هست و همچنین به دلیل افزایش قیمت بی رویه ی دلار و در نتیجه کهکشانی شدن قیمت گوشی در کشور ما،حداقل در یکی دو سال اخیر بیشتر مردم ترجیح می دهند در صورت بروز مشکل برای گوشی خود(حتی مشکلات بسیار پرهزینه)به جای تعویض گوشی آن را تعمیر کنند.

بنابراین بازار تعمیرات در حال حاضر در کشور ما بسیار داغ بوده و به شما قول می دهم داغ تر هم خواهد شد.

پس در جواب سوال بسیاری از دوستان که آیا این شغل در ایران اشباع شده یا نه ،باید بگویم اگر نصف مردم ایران هم وارد این شغل شوند مطمئن باشید در آمد خوبی از این کار خواهند داشت(البته به شرط متخصص بودن در این زمینه)

اما نتیجه گیری:

ابتدا علاقه خود را بسنجید.سپس با توجه به مزایا و معایب این دو حرفه به صورت جدی وارد مرحله ی یادگیری شوید.البته اگر تعمیرات نرم افزاری موبایل را برای شغل آینده انتخاب کرده اید به شما خواهیم کفت از چه مسیری،سریعتر و با هزینه ای کمتر این حرفه را فرا خواهید گرفت.

در مورد درآمد این دو شاخه نیز می توان گفت تا حدودی بسته به منطقه ای دارد که در حال فعالیت هستید.بعضی مناطق به دلیل سطح دانش و فرهنگ مردم آن تعمیرات سخت افزاری رونق بیشتری دارد و برخی مناطق نرم افزار.

به علاوه فصول هم به شدت در این حرفه تاثیر گذار است.به عنوان مثال تعمیرات نرم افزاری در فصل تابستان رونق بسیار بهتری نسبت به زمستان پیدا خواهد کرد.ولی در کل به نظر من و برحسب تجربه ی چند ساله در یک کلمه درآمد این دو حرفه به طور مساوی است.امیدوارم این مقاله شما را در تصمیم گیری برای انتخاب شاخه های تعمیرات موبایل یاری کرده باشد.

 

 

۵
از ۵
۵۷ مشارکت کننده
علی گفت:
مطلب خوب و مفیدی بود.دمتون گرم
    کاربر گفت:
    به نظر من هم خوب بود و بهتر هم خواهد شد
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش