شماره ی واتساپ سافت موبایل
شماره تماس سافت موبایل
تگرام پشتیبانی سافت موبایل

تمامی سرویس های موجود در سایت،فقط جهت فروش به تعمیرکاران متخصص می باشد.سافت موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آموزش شما جهت کار با سرویس خریداری شده نخواهد داشت.

تفاوت تعمیرکاران و تعمیرگاه های موبایل ایران و خارج از ایران

تفاوت تعمیرگاه های ایران و خارج | سافت موبایل


به نام خدا

علاقه مندان به حرفه ی تعمیرات موبایل سلام و عرض ادب.

قبل از شروع بحث در مورد تفاوت هایی که حرفه ی تعمیرات موبایل ،چه تخصص نرم افزار و چه سخت افزار ،در ایران و خارج از ایران(بعضا کشورهای غیر آسیایی)با یکدیگر دارند،اجازه بدهید این نکته را عرض کنم که اگر یک کاربر مبتدی و بدون تخصص در این زمینه هستید ممکنه یک مقداراهمیت این مقاله را درک نکنید.

چند وقت پیش بود که یکی از دوستانی که به دلایل کاری در خارج از کشور و از طریق شبکه های اجتماعی با اون آشنا شده بودم به ایران اومد.شایان ذکر است وی در کشور ترکیه و در شهر استابول زندگی می کرد.

بعد از یکی دو روز که منزل یکی از اقوام مهمان بود به اصرار من به اصفهان سفر کرد و از اون دعوت کردم به محل کار بنده بیاد تا کمی با هم صحبت کنیم.راستی "نور" (اسم دوستم نور هستش)در ترکیه سایت ارائه سرویس های آنلاین برای حذف قفل گوگل اکانت و حذف قفل آیکلود و اینجور مسائل را با دو نفر دیگه انجام می دهند و مهم تر اینکه سایتشون در سطح بین المللی مشتری داره.

خب بگذریم بعد از اینکه با کلی دنگ و فنگ رسید دفتر کار بنده و پس از مقدمات و سلام علیک و پذیرایی یکدفعه نور از من پرسید :علی چرا تعمیرات موبایل در شهر شما اینجوریه؟؟؟ گفتم خب اینجوریه دیگه،مثل همه جای دنیا کسانی که تخصص دارند این کار را دارند و تجهیزات لازم را فراهم کنند می تونند یه مجوز بگیرند و شروع به کار کنند.

همین توضیحات من در مورد نحوه ی راه اندازی یک تعمیرگاه موبایل در ایران کافی بود تا نور به شدت(حدود 20 دقیقه) به فکر فرو بره.کاری نداریم بعد از چند دقیقه پرسیدم مگه در خارج از کشور تعمیرگاه های موبایل و کسانی که در اون کار می کنند از فضا اومدند که اینقدر تعجب کردی؟ گفت نه!ولی........

حالا ببینید کلا در کشورهای اروپایی سبک تعمیرات موبایل زمین تا آسمون با ما فرق داره.

اولا در خارج از ایران هر شهری از هر برند موبایلی بسته به وسعت اون شهر بین 2 تا 5 تا نمایندگی کاملا رسمی داره که فقط اون نمایندگی ها حق تعمیرات برای گوشی های آسیب دیده ی مشتری دارند و مانند کشور ما نیست که هر فردی که کلاس رفت و این حرفه را یاد گرفت به راحتی یک کلینیک تعمیرات بزنه.زمانی هم که مشکلی برای گوشی به وجود اومد به راحتی با یک تماس از طرف نمایندگی میان گوشی را می برند.تحویل گوشی خراب توسط نمایندگی

دوما:در اکثر این کشورها به دلیل بالا بودن اطلاعات نسبی مردم در زمینه ی تجهیزات و مسائل دیجیتالی و همچنین تسلط آنها به زبان انگلیسی و در نتیجه استفاده از منابع انگلیسی زبان در اینترنت، برای انجام بسیاری از عملیات که مردم کشور ما گوشی های خودشون را به تعمیرگاه موبایل می برند مثل:فلش کردن ،برداشتن رمز فراموش شده،روت کردن گوشی،نصب کاستوم ریکاوری و...توسط شخص صورت می گیره و زمانیکه نوردید اینجا مثلا برای فلش کردن گوشی از مردم پول دریافت می کنیم بسیار متعجب شده بود.چون به نظرش این عملیات را خوده شخص به راحتی می تونه انجام بده(یه چیزی مثل نصب تلگرام روی گوشی). یا نصب اکانت سامسونگ روی گوشی برای فردی که این برند را خریداری می کنه یک چیز جا افتاده هست (یا نصب جیمیل روی گوشی)که خب معمولا مردم ما تا مجبور نشوند این اکانت ها را نصب نمی کنند و زمانی هم که مجبور شدند تعمیرکار براشون انجام می ده و بعد از مدتی هم پسورد اون را فراموش می کنند و دیگه ادامه ی ماجرا.

ولی اگر همون روز اول خرید گوشی این کانت ها را نصب کنند و روی آپدیت خودکار تنظیم کنند بنابراین زمانیکه بر هر دلیلی قفل گوشی را فرامشوش کردند بدون ترس از دست رفتن اطلاعات اون را ریست می کنند و حدودا 100 هزار تومانی به ما ضرر می زنند.

سوما:بسیاری از عملیات که ما نرم افزار کارها در تعمیرگاه با روش های عجیب غریب انجام می دیم و بابت اون از مشتری پول دریافت می کنیم در اروپا اصلا چنین چیزی نیست.

مثال:آقا حاضرم قسم بخورم که بیش از 95 درصد تعمیرکاران نرم افزار از جمله خودم برای حذف قفل گوگل گوشی کاربر از هر برندی که باشه از روش های دور زدن استفاده می کنیم.(اگر غیره اینه در نظرات بگید) نه سرویس های مجازه آنلاین البته چون تقصیرم نداریم.به دلیل بالا بودن قیمت دلار در کشور و اینکه اصلا حذف این قفل ها باید توسط نمایندگی و در عرض چند ثانیه با تجهیزاتی که خودشون دارند انجام بشه و چون برای ما و مشتری صرف نمی کنه(تصور کنید اگر ما از سرویس رسمی استفاده کنیم مثلا برای گوشی های سامسونگ باید 50 تومان به نمایندگی بدیم،حداقل 20 تومان هم خودمون برداریم می شه 70،ولی در بعضی مناطق آیا مشتری حاضره 70 تومان برای اینکار پرداخت کنه؟؟؟) خب مجبوریم بریم داخل یوتیوب و اینور و اونور تا از روش های دور زدن استفاده کنیم.پس در این مورد حق با ماست.ولی خب اصل اینکار استفاده از سرویس های رسمی هستش.

و یا معتقد بود اکثر افرادی که گوشی آیفون خریداری می کنند معمولا حداقل ریستور کردن گوشیشون را بلدند،ولی اینجا در بعضی به اصطلاح نمایندگی ها برای اینکار 200 هزار توان دریافت می کنند(اصلا در مورد قیمت نمی گم کمه یا زیاد،بحث چیز دیگریست)

چهارما:زمانیکه مشتری یک گوشی را خریداری می کنه تا یکسال توسط نمایندگی اون گوشی وارانتی می شه نه گارانتی.یعنی اگه هر مشکلی برای گوشی پیش بیاد(هر مشکلی)اون را تعویض می کنند نه تعمیر.و اون گوشی های خراب را به کشورهای جهان سوم مثل ایران می فرستند و اینجا اونها را تعمیر و تحت عنوان گوشیه استوک یا رفرش به مردم فروخته می شه.

و خیلی از مسائل دیگه که از حوصله ی این بحث خارجه.

و نتیجه گیری کلی که از بحث با نور در مورد تفاوت تعمیرات نرم افزاری یا سخت افزاری در ایران و خارج از کشور داشتیم این بود که:

برعکسه خارج از کشور که برای انجام بسیاری از عملیات فقط نیاز به یک اپراتوره و بقیه ی کار را سرور انجام میده،واقعا تعمیرکاران موبایل در ایران کار بلد و متخصص هستند.چون تمام این عملیات از جمله حذف قفل گوگل اکانت و حذف پسورد گوشی بدون پاک شدن اطلاعات و ...اینگونه کارها را خود تعمیرکار انجام می دهد نه با استفاده از تجهیزات خاص که فقط گوشی را وصل کنی و یک دکمه را فشار بدی.

ولی خب در عین حال برای مشتری از نظر صرف زمان و هزینه بسبار به صرفه تره (البته در خارج از ایران منظورمه)که توسط نمایندگی کارها براش انجام بشه.فرض کنید برای حذف قفل گوگل اکانت اندروید 11 که مثلا هنوز روش دور زدنی براش نیومده مشتری را یک هفته معطل می کنیم و می گیم هنوز راهی براش پیدا نشده.در حالی که اونجا به راحتی با پرداخت 7 دلار(نصف حقوق یک ساعت یک کارگر ساده)هر مدل گوشی و هر اندرویدی باشه به دلیل استفاده از تجهیزات خوده شرکت مثلا سامسونگ یا هر برند دیگه برای مشتری در عرض 2 دقیقه قفل باز می شه.

دیگه قضاوت با خودتون.

به نظر شما تعمیر موبایل در ایران خودمون لذت بخش تره یا بری خارج و بشینی پشت دستگاه و یک دکمه را فشار بدی؟؟؟

 

 

۵
از ۵
۳۹ مشارکت کننده
هادی گفت:
با سلام. خسته نباشید به شما. واقعا ساییتون تکه. ادم های خوش برخورد و اموزش و مقالات اموزشی و..... همه چی عالیه. دمتون گرم خدایی
    مدیریت گفت:
    باتشکر از شما کاربر عزیز
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش