شماره ی واتساپ سافت موبایل
شماره تماس سافت موبایل
تگرام پشتیبانی سافت موبایل

تمامی سرویس های موجود در سایت،فقط جهت فروش به تعمیرکاران متخصص می باشد.سافت موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال آموزش شما جهت کار با سرویس خریداری شده نخواهد داشت.

همه چیز در مورد کرک باکس های موبایل

 

سوالی که در این یکی دو سه سال اخیر به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن ناجوانمردانه قیمت دلار و در نتیجه باکس ها و دانگل های تعمیرات موبایل بسیار از بنده پرسیده می شود این است:

"آیا می توانم به جای پرداخت هزینه ی گزاف برای یک باکس تعمیراتی ،از کرک آن ها به صورت رایگان استفاده کنم یا نه؟

به نام خدا و سلام خدمت همراهان عزیز سایت سافت موبایل.

دوستان عزیز در این مقاله ی تحقیقاتی قصد دارم به طور کامل در مورد مزایا و معایب استفاده از کرک باکس ها به جای استفاده از نسخه ی اورجینال آن ، توضیحاتی خدمت شما بر حسب تجربه ی چند ساله ارائه داده و در آخر هم با هم به یک نتیجه ی کلی دست پیدا کنیم.

رفقا،همانطور که اطلاع دارید متاسفانه در یکی دو سال اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و در نتیجه بالا رفتن قیمت کالاهای وارداتی از جمله قطعات موبایل،بسیاری از تعمیرکارانی که در ابتدای راه هستند و به تازگی قصد راه اندازی مراکز تعمیراتی موبایل را دارند با کمی تحقیق به این نتیجه می رسند که خب بهتره به جای پرداخت چند میلیونی جهت خرید باکس ها و دانگل های تعمیرات ، از کرک آنها مانند تمامی نرم افزارهای چند صد میلیونی(البته به پول ما و ریال) که در حال حاضر روی سیستم ایرانی ها نصب هست و بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده می کنند،استفاده کنیم.

حتی به جرات خدمتتان عرض کنم که تعمیرکارانی با سابقه را نیز در کشور عزیزمان دیده ام که از این نرم افزارهای کرک شده ی باکس ها استفاده می کنند.ولی  آیا واقعا نسخه ی کرک شده هیچ تفاوت و مشکلی با نسخه ی اورجینال این نرم افزارهای کارآمد برای تعمیرکاران نرم افزاری موبایل ندارد؟

قطعا پاسخ بله هست. تفاوت های زیادی دارد و هدق ما نیز از این مقاله آشنایی شما عزیزان با این تفاوت ها می باشد.

اگر هیچ تفاوتی وجود نداشت خب به طور حتم غیر منطقی به نظر می رسید که بنده و خیلی از همکاران ما در این حرفه مبالغی سنگین را بپردازیم در حالی که با پرداخت هیچ هزینه ای قادر خواهیم بود نه یکی نه دوتا بلکه چند ده باکس و دانگل را روی سیستم خود نصب کرده و از کار با آنها لذت ببریم.

اما تجربه ی خودم از استفاده ی این کرک باکس ها نتیجه ای جز پرداخت 900 هزار تومان تاوان در سال 93 ، چیز دیگری نبود.چرا که هنگام عملیات فلش کرک باکس Z3X روی یگ گوشی note 3 ،در اواسط عملیات برنامه ارور داد و باعث ش هارد گوشی بسوزد.

خب با پرس و جو از همکاران به این نتیجه رسیدم که این اتفاق ارتباطی به نرم افزار دوست داشتنی Z3X  نداشته و مشکل جای دیگری بوده است.بنابراین مجددا شروع به استفاده از این کرک باکس کذایی کردم و تا حدود یک ماهی مشکلی نبود به غیر از اینکه آپدیت های جدید این غول نرم افزاری برای گوشی های سامسونگ را یکی پس از دیگری از دست می دادم تا بلاخره یک هکر خداشناس بیاد و نسخه ی آپدیت شده ی آن ره کرک کنه و در اختیار تعمیرکاران عزیز نرم افزار قرار بده. (این یکی از مشکلات)

خب خدا را شکر خوشحال از اینکه بدون پرداخت یک ریال تمام عملیاتی که همکاران بنده با پرداخت هزینه ای 300 هزار تومانی در سال 93 در حال انجام دادن آن بودند روزها سپری شد تا در یک بعدازظهر سگی دیگر(به معنای واقعی)مجددا اتفاق قبلی تکرار شد و ایندفعه خدا را شکر مشکلی برای هارد گوشی پیش نیامدوولی این اتفاق تلنگری بزرگ به من بود که دور کرک باکس ها را تا به امروز خط کشیده و زمانی هم که نامی از کرک باکس ها می شنوم یاد اتفاق سال 93 بیفتم.

اما در کل توصیه ی من به شما که توصیه ی استادم به من بود:همیشه از وسایل با کیفیت و اورجینال در کار استفاده کنید و اگر هم توانایی خرید آنها را ندارید،قید استفاده از آنها را بزنید.

جمله ی معروف ایستاده مردن به از روی زانو زندگی کردن.

دوستان عزیز باکس های تعمیرای به دلیل برقراری امنیت آنها توسط قفل های سخت افزاری (همان سیم کارتی که داخل باکس یا دانگل می بینید) به سختی قفل آنها شکسته می شود و زمانی هم که این اتفاق افتاد و قفل آنها شکسته شد مثل این می مونه که یک عصا را از یک پیرمردی که با عصا می تونه راه بره بگیرید.یعنی چه؟یعنی این نرم افزار قفل شکسته تا آخر قادر به راه رفتن و دادن سرویس به شما نیست و هرازگاهی نمی تونه راه بره و می یوفته.که این افتادن بعضی وقتها به خیر می گذره و بعضی اوقات منجر به شکستن سر و صورت و پا و در بعضی مواقع منجر به مرگ می شه.

پس اگر تا به امروز هم از این کرک باکس ها استفاده می کردید و مشکلی براتون (یعنی برای گوشی)به وجود نیومده باید بگم خیلی خوش شانس بودید و تا خدای ناکرده اتفاقی غیر قابل جبران اون هم در این وضعیت اسفناک مالی و بازار براتون نیوفتاده دور آنها را خط بکشید.

انشاا... اگر در ابتدای مسیر هستید می تونید با کمی تلاش و کوشش بیشتر هزینه ی مربوط به خرید این کوچولوهای دوست داشتنی را به دست بیارید و اگر هم در حال استفاده هستید همین امروز آنها را از روی سیستم خود پاک کنید و خدا را شکر کنید تا امروز هزینه ای روی دست شما نگذاشته است.

به علاوه به نظر بنده حداقل 50 درصد از کیفیت یک باکس تعمیرات مربوط می شه به قدرت آپدیت آن برای انجام عملیات به روز و همچنین افزودن گوشی های مدل جدید که وارد بازار می شوند ( جهت آشنایی با فاکتورهای موثر در انتخاب یک باکس یا دانگل برای خرید به این مقاله مراجعه نمایید) که خوب خوشبختانه یا متاسفانه زمانی که شما از یک نرم افزار کرک استفاده می کنید قادر به دریافت آپدیت های جدید آن نیستید مگر اینکه یک نفر هکر بیاد و نسخه ی جدید اون را کرک کنه و در اختیار شما قرار بده که این اتفاق معمولا خیلی به ندت اتفاق می یوفته و عملا اکثر باکس ها و دانگل های کرک در بازار قدیمی هستند و پاسخگوی شما برای انجام عملیات روی گوشی های به روز نیست.

به هر حال این تجربه و نظر بنده بود و ممکنه همکاران محترم دیگری وجود داشته باشند که روی همین کرک باکس ها تعصب داشته و پس از خواندن این مقاله به بنده هجوم بیارند که خب طبیعیه و ما هم انتقاد آنها را پذیرا هستیم.

ولی در نهایت تنها حسنی که این نرم افزارهای کرک شده برای ما دارند اینه که مبلغی برای استفاده از آنها پرداخت نمی کنیم که خب بنده ی حقیر عطای این مسئله را به لقای آن بخشیده و هرگز سراغ این برنامه های پر استرس و اعصاب خردکن نخواهم رفت.

۵
از ۵
۴۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش