به طور حتم تولید نرم افزارهای تعمیراتی از سوی شرکت های تولید کننده ،بسیار هزینه بر بوده و تمامی کاربران برای استفاده از این نرم افزارها ملزم به پرداخت هزینه ی تعیین شده از سمت شرکت سازنده می باشند.بنابراین سازندگان و تولیدکنندگان این نرم افزارهای تعمیراتی به صورت پیش فرض بر روی نرم افزارهای خود یک قفل تعبیه کرده که کاربران می توانند پس از پرداخت هزینه ی مربوطه ،قفل نرم افزار را باز کرده و از قابلیت های آن استفاده نمایند.باز کننده ی قفل این نرم افزارها باکس و دانگل می باشد.بنابراین به طور ساده ،باکس و یا دانگل، وظیفه ی باز کردن قفل نرم افزارهای تعمیراتی را داشته و هیچ کاربرد دیگری ندارند.در واقع شما با خریداری باکس و دانگل سخت افزاری،هزینه ی استفاده از نرم افزارهای تعمیراتی را پرداخت کرده و با اتصال آن به سیستم خود ،قفل نرم افزار مورد نظر را باز کرده تا قادر به استفاده از تمام قابلیت های آن باشید.
هیچ گونه تفاوت خاصی بین دانگل و باکس نبوده و همانطور که در بالا اشاره شد،هر دوی آنها گشاینده ی قفل نرم افزار های تعمیراتی برای استفاده ی شما هستند.با یک تفاوت جزئی و آن اینکه باکس دارای یک پورت اضافی جهت اتصال کابل micro Uart بوده که جهت اتصال برخی گوشی هایی که برای انجام عملیات نیاز به این پورت دارند،می باشد.(همان پورتی که شبیه پورت شبکه ی لپ تاپ و کامپیوترها می باشد). این در حالی است که به دلیل افزایش قابلیت های پورت USB و همچنین تلاش شرکت های تولید کننده ی نرم افزارهای تعمیراتی ،جهت امکان انجام تمامی عملیات ها با پورت USB،به جز مواردی بسیار اندک،عملا در حال حاضر ،کاربرد خاصی ندارد.
همانطور که به طور مفصل در بالا توضیح داده شد،تمامی نرم افزارهای تعمیراتی موبایل ،دارای یک قفل بوده که کاربر با خریداری باکس و یا دانگل سخت افزاری،قادر به باز کردن قفل این نرم افزارها و استفاده از تمامی امکانات آن ها می باشد. ولی در حال حاضر با فراگیر شدن و افزایش کاربران در سرتاسر دنیا و همچنین مشکلات زیادی که این محصولات سخت افزاری (باکس و دانگل ها) برای تعمیرکاران به وجود می آورد،مانند:عدم شناسایی اسمارت کارت باکس و دانگل توسط ویندوز،مفقود شدن آنها،سوختن اسمارت کارت،دزدیده شدن و... و همچنین عدم ارسال و جابه جایی کالا در دوران کرونا بین کشورها و در نتیجه سخت شدن دسترسی کاربران به این محصولات سخت افزاری،بسیاری از شرکت ها تصمیم به تولید لایسنس برای اجرای نرم افزارهای تعمیراتی خود گرفتند.با این کار، برای بازگشایی قفل نرم افزار ،دیگر نیاز به باکس و دانگل نداشته و به راحتی با یوزرنیم و پسوردی که به شما داده می شود،می توانند قفل نرم افزار را باز کرده و از تمامی قابلیت های آن استفاده نمایند. شرکت اختاپوس پیشرو در تولید لایسنس بوده و به مرور شرکت های دیگر نیز با تولید لایسنس به جای استفاده از باکس و دانگل فیزیکی،سعی در آسان تر کردن کاربران جهت دسترسی به نرم افزارهای خود دارند.نرم افزارهایی مانند:Eft pro,Miracle,Hcu,Octoplus,HDE,GSD,Chimera,و ....
همانطور که مفصل توضیح داده شد،قفل نرم افزارهای تعمیراتی می تواند یا با محصولی سخت افزاری به نام باکس و یا دانگل باز شود،و یا با یوزرنیم و پسورد.بنابراین هیچ گونه تفاوتی بین باکس و لایسنس نبوده و هر دوی آنها یک وظیفه را بر عهده دارند و آن باز کردن قفل نرم افزار برای تعمیرکاران می باشد.
از نظر لغوی Activation به معنای فعال سازی می باشد.در صورتی که از نرم افزارهایی استفاده می کنید که دارای تاریخ اعتبار مشخصی می باشند،پس از پایان اعتبار آنها، مجبور به خریداری اکتیویشن ،جهت فعال سازی مجدد این نرم افزارها،به منظور امکان استفاده از امکانات آنها می باشید. از منظر دیگر با فراگیر شدن تخصص تعمیرات نرم افزاری در دنیا و در نتیجه ارتباطی که بین شرکت های تولید کننده ی نرم افزارهای تعمیراتی به وجود آمد،اکثر شرکت ها جهت سهولت دسترسی تعمیرکاران به نرم افزارهای خود،این امکان را به وجود آوردند که یک نرم افزار خاص را بر روی یک باکس و دانگل دیگر که اجرا کننده ی نرم افزار دیگری می باشد،فعال نمایید.مثلا نرم افزار hcu را بر روی دانگل Best خود فعال نمایید.در نتیجه با یک دانگل می توانید دو نرم افزار را اجرا نمایید. برای استفاده از چنین قابلیتی شما باید اصطلاحا "اکتیویشن hcu را بر روی دانگل Best" خریداری نمایید.
پس از خریداری یک باکس و دانگل و یا لایسنس یک محصول،می توانید از اکثر قابلیت های نرم افزار،با پرداخت همان هزینه ی اولیه،استفاده نمایید.ولی در این بین برای انجام برخی دیگر از عملیات که نیاز به اتصال به پایگاه داده ی محصول بر روی اینترنت و خواندن اطلاعات از آن می باشد،ناچار به پرداخت هزینه ی اضافی و جداگانه دارید که این مبلغ را پرداخت کرده و اصطلاحا کردیت تحویل می گیرید.حال با انجام هر یک از عملیات خاصی که در بالا گفته شد،تعدادی از کردیت شما مصرف شده ،و عملیات نرم افزاری بر روی گوشی اجرا می گردد. عملیاتی همچون:آنلاک قفل شبکه،حذف قفل frp و .... در اکثر نرم افزارهای تعمیراتی مانند:z3x,chimera,hcu و... نیاز به خریداری کردیت جداگانه دارند.
پاسخ به این سوال به صورت کلی بوده و در 90 درصد موارد صدق می کند و آن این است که: معمولا نرم افزارهایی که سالیانه بوده و دارای تاریخ اعتبار هستند، در مقایسه با آنهایی که فقط یکبار برای آنها هزینه پرداخت می کنید،قطعا از قدرت و کارایی بالاتری برخوردار هستند.ولی این پاسخ در مورد همه ی نرم افزارها نمی باشد. ولی تفاوت اصلی که می توان گفت برای تمامی نرم افزارها صدق می کند،این است که:برای اکثر عملیاتی که با نرم افزارهای مادام العمر قصد انجام آن را دارید،نیاز به کردیت جداگانه می باشد،که در برخی موارد هزینه ی بالای نیز دارند.به عنوان مثال شما برای خرید باکس اختاپوس ،فقط یکبار هزینه پرداخت می کنید،ولی برای انجام 70 درصد از عملیاتی که یک تعمیرکار به آن نیاز دارد،مجبور به خرید کردیت هستید. حال نرم افزار مادام العمر اختاپوس را با نرم افزار چیمرا که یکساله هست مقایسه کنید.برای انجام 99 درصد از عملیات با این نرم افزار(چیمرا)،نیاز به هیچ گونه کردیتی نمی باشد.ولی در عوض برای استفاده از آن هر ساله،ناچار به پرداخت هزینه هستید.
تمام حقوق این سایت متعلق به سافت موبایل می باشد. کپی برداری از مطالب و فروش محصولات به هر نحو پیگرد قانونی دارد.
ثبت کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.
کد دریافتی را وارد نمایید.